
Mars Petcare este divizia producatoare de hrana pentru animale a uneia din cele mai mari companii americane, Mars Incorporated.
Mars Incorporated este un producator multinational pornit de la o simpla afacere de familie, fondat in S.U.A. in 1911.
Gigantul american, un furnizor important de hrana pentru animale, ocupa locul de lider in acest clasament, la distanta destul de mare de Nestle Purina.
Companie | Locatie | Venit anual |
---|---|---|
Mars Petcare Inc | SUA | $18,085,000,000 |
Nestle Purina Pet Care | SUA | $15,422,000,000 |
J.M. Smucker | SUA | $2,937,500,000 |
Hill’s Pet Nutrition | SUA | $2,525,000,000 |
General Mills | SUA | $1,694,600,000 |
Diamond Pet Foods | SUA | $1,500,000,000 |
Spectrum Brands/United Pet Group | SUA | $951,000,000 |
Agrolimen SA | Spania | $900,000,000 |
Unicharm Corp | Japonia | $822,000,000 |
Simmons Pet Food | SUA | $1,000,000,000 |
Create pentru animalele de companie
Vorbind despre productia la nivel global de hrana adecvata animalelor de companie, Mars Petcare detin in portofoliul lor unele dintre cele mai cunoscute marci de profil, cum ar fi Pedigree, Whiskas, Royal Canin, Chappi, Kitekat si Sheba, asa ca e aproape imposibil sa nu gasesti cel putin 2 dintre brandurile lor pe rafturile din magazinele de tip supermarket si hipermarket (fizic si online), sau in unitatile specializate pe acest tip de alimente.
Producatorul american, care are vechime pe piata mancarii pentru animale de companie, s-a impus si s-a dezvoltat atat in S.U.A. cat si in Europa, prin achizitia de alte companii consacrate cu acelasi domeniu de activitate.
Pe piata din Romania au aparut in 2008 si functioneaza sub umbrela companiei Mars Multisales Central Europe (la fel si in Ungaria, Cehia si Slovacia).
Conform unor statistici recente, se pare ca in prezent acestia controleaza 36% din piata romaneasca de alimente pentru animale de companie (sunt urmati de grupul elvetian Nestlé Purina Petcare).
Servicii veterinare complexe

Sub sloganul „O lume mai buna pentru animalele de companie”, acest gigant isi propune sa ridice stacheta cand vine vorba de standardele de ingrijire a patrupedelor.
Mars Veterinary Health este o divizie globala din cadrul Mars Petcare si pe acest segment ei detin peste 2500 de clinici si spitale veterinare (Banfield Pet Hospitals, Anicura, Institutul Stiintific Waltham Petcare) in peste 20 de tari.
Mars Veterinary Health dispune de acest lant impresionant de unitati medicale in care se folosesc tehnologii avansate in medicina veterinara si vine in ajutorul animalutelor cu servicii si tratamente medicale , cateva din acestea fiind:
- servicii medicale veterinare de rutina
- sedinte de fizioterapie, reabilitare, acupunctura veterinara
- servicii de diagnosticare prin imagistica avansata
- instrumente de diagnosticare timpurie si preventie a bolilor cronice de rinichi la pisici
- studii de cercetare in medicina aviara
- cercetari la nivel de nutritie si sfaturi alimentare, pentru imbunatatirea sanatatii animale de companie
- teste moleculare, teleradiologie
- platforme de telesanatate, prin care proprietarii de animale primesc asistenta si consiliere 24/7
- studii legate de interactiunea om-animal, pentru a afla cat mai multe despre modul in care animalele pot atenua izolarea sociala a oamenilor

Daca ai un animal de companie vei fi „obligat” sa iesi din casa zilnic, fie pentru plimbare (daca vorbim de un caine), fie pentru a face stocul de mancare, iar miscarea si aerul proaspat nu poate dauna nimanui. Studiile arata ca animalele ii fac pe oameni sa fie mai sociabili, mai activi din punct de vedere fizic si mult mai pregatiti pentru a face fata stresului si rutinei cotidiene de care avem cu totii parte.
Unul dintre programele promovate de Mars Petcare este „Better cities for pets” (orase mai prietenoase pentru pisici) prin care se vrea ca atat cetatenii cat si autoritatile sa contribuie activ la transformarea oraselor in locuri „pet friendly” prin campanii si evenimente ce sprijina adoptarea animalelor din adaposturi, prin incurajarea muncii de voluntariat si prin utilizarea in fiecare oras a unor proceduri si planuri locale ce ajuta la gestionarea concreta a animalelor de companie si a celor de serviciu in situatii de urgente, cum ar fi: salvarea, identificarea, adapostirea si recuperarea dupa un dezastru natural.
In Romania, cu ajutorul brandurilor consacrate Whiskas si Pedigree, producatorul a sustinut frecvent campanii prin care s-au donat bani din vanzari catre adaposturile pentru animale.